Borden met speciale voorschriften
- 1/36
Dit teken geeft aan dat u een snelweg binnengaat. Snelwegen hebben specifieke voorschriften, meestal inclusief hogere snelheidslimieten, beperkingen op bepaalde soorten voertuigen en geen voetgangers- of fietstoegang, die zorgen voor een snelle, ononderbroken verkeersstroom.

Dit teken geeft aan dat u een snelweg binnengaat. Expressways zijn meestal hogesnelheidswegen met beperkte toegang, ontworpen voor efficiënt door verkeer, en kunnen verschillende voorschriften hebben van snelwegen, afhankelijk van het rechtsgebied.

Dit bord markeert het einde van een snelweg. Bij het passeren van dit teken zijn de specifieke regels en voorschriften die van toepassing zijn op snelwegen niet langer van toepassing en zijn bestuurders onderworpen aan de regels van de weg waarnaar ze overstappen, waaronder lagere snelheidslimieten of verschillende verkeersomstandigheden.

Dit teken geeft het einde van een snelweg aan. Bestuurders moeten zich ervan bewust zijn dat de specifieke regels en kenmerken van een snelweg niet langer van toepassing zijn, en zij moeten hun rijden aanpassen aan de nieuwe wegomstandigheden en algemene verkeersvoorschriften.

Dit bord geeft het begin aan van een levende straat, vaak bekend als een gedeelde ruimte of speelstraat. In dergelijke gebieden hebben voetgangers meestal voorrang op voertuigen, is het spel toegestaan en moeten voertuigen in wandelput rijden en extreme voorzichtigheid uitoefenen vanwege de aanwezigheid van verschillende weggebruikers.

Dit bord markeert het einde van een levende straat. De speciale regels voor gedeelde ruimtes, zoals voetgangersprioriteit en loopsnelheden op het gebied van wandelopnamen, niet langer van toepassing, en algemene verkeersregels en snelheidslimieten CV voor het aankomende weggedeelte.

Dit bord geeft het begin aan van een zone met verkeers kalmerende maatregelen. Bestuurders moeten verschillende functies verwachten die zijn ontworpen om de voertuigsnelheid te verminderen, zoals snelheidsstoten, chicanes of vernauwde wegen, geïmplementeerd om de veiligheid voor voetgangers en fietsers te verbeteren en de kwaliteit van de woonwijken te verbeteren.

Dit bord markeert het einde van een zone met verkeers kalmerende maatregelen. Bestuurders zijn niet langer verplicht om zich aan de verlaagde snelheden te houden of de specifieke functies te navigeren die zijn gekoppeld aan verkeerskalm- en algemene verkeersregels en snelheidslimieten voor het gebied nu van toepassing zijn.

Dit teken geeft het begin aan van een zone waar een specifieke lokale snelheidslimiet (bijv. 40 km/u in dit geval) van toepassing is in de gehele zone. Deze snelheidslimiet blijft van kracht voor alle voertuigen in de zone totdat een einde van het zone -bord of een ander snelheidslimietteken is aangetroffen.

Dit bord geeft het begin aan van een zone waar voertuigen van zware goederen verboden is binnen te komen. Deze maatregel wordt vaak ingevoerd om lawaai, vervuiling of verkeerscongestie in specifieke gebieden, zoals residentiële of milieugevoelige zones, te verminderen, gericht op het verbeteren van de lokale levensomstandigheden.

Dit teken geeft het einde aan van een zone waar een specifieke lokale snelheidslimiet van kracht was. Bij het passeren van dit bord is de algemene snelheidslimiet voor het wegtype of gebied van toepassing, tenzij er onmiddellijk een ander snelheidslimietteken wordt aangetroffen, waardoor stuurprogramma's hun snelheid dienovereenkomstig moeten aanpassen.

Dit bord markeert het einde van een zone waar eerder zware voertuigen werden verboden. Verder zijn voertuigen van zware goederen over het algemeen opnieuw toegestaan om op de weg te reizen, tenzij andere specifieke beperkingen of verkeersvoorschriften worden aangegeven door latere bewegwijzering.

Dit teken biedt vooraf informatie over de verplichte aanwijzingen voor elke baan op een naderende kruising. Bestuurders moeten hun voertuigen in de juiste rijstrook positioneren volgens hun beoogde reisrichting om soepele en veilige navigatie door de kruising te garanderen en plotselinge rijstrookveranderingen te voorkomen.

Het aantal rijstroken zal worden verminderd, waardoor verkeer van een van de rijstroken (meestal het door de fuserende pijl wordt aangegeven) om te fuseren in de resterende banen. Bestuurders moeten zich voorbereiden om hun snelheid en positie veilig aan te passen en zich over te geven aan het verkeer dat al in de doorlopende baan is.

Dit bord geeft aan dat een van de bestaande rijstroken vooruit zal eindigen, en bestuurders die momenteel in die baan zijn, moeten veranderen in een aangrenzende baan om hun reis voort te zetten. Het is cruciaal om intenties vroegtijdig te signaleren, blinde vlekken te controleren en een veilige kans te vinden om naar de doorlopende baan te verhuizen zonder ander verkeer te belemmeren.

Dit bord geeft aan dat er een gemarkeerde voetgangers kruisen. Bestuurders moeten bereid zijn om te vertragen, voorzichtig te zijn en te stoppen indien nodig om voetgangers veilig te laten oversteken, omdat voetgangers meestal voorrang hebben bij dergelijke overtochten.

Dit bord geeft aan dat de weg voor de weg een doodlopende weg is, wat betekent dat er geen door toegang is voor voertuigen. Bestuurders moeten bereid zijn om om te keren of een alternatieve route te vinden als ze van plan waren om door te gaan, omdat continue doorgang niet mogelijk is.

Dit bord geeft een aanbevolen route aan voor fietsers aan. Hoewel niet altijd verplicht, zijn deze routes vaak ontworpen om veiliger, schilderachtiger of handiger te zijn voor fietsen, waardoor fietsers aanmoedigen om ze te gebruiken voor hun reis.

Dit bord geeft een aanbevolen route aan voor voetgangers aan. Deze routes zijn meestal ontworpen om veilig, toegankelijk en comfortabel te zijn voor wandelen, begeleidende voetgangers naar geschikte paden weg van voertuigverkeer waar mogelijk.

Dit bord geeft een aanbevolen route aan die specifiek is aangewezen voor ruiters (paardenrijders). Hoewel niet altijd verplicht, zijn deze routes vaak ontworpen als veiliger, geschikter of wettelijk aangewezen voor paarden, renners leiden naar geschikte paden en hun veiligheid verzekeren van algemeen voertuigverkeer.

Deze routes worden vaak gekozen om een veiliger of efficiëntere doorgang voor bromfietsen te bieden, rijders te begeleiden langs geschikte wegen of rijstroken die mogelijk beter zijn uitgerust om dweedig verkeer te verwerken of om bepaalde drukke gebieden te voorkomen.

Dit bord geeft een aanbevolen route aan die specifiek is aangewezen voor voertuigen met zware goederen. Deze routes worden meestal gekozen om ongeschikte wegen te omzeilen, congestie te minimaliseren, zwaar verkeer weg van woonwijken, of leiden tot specifieke industriële zones, het optimaliseren van de verkeersstroom en veiligheid.

Dit bord geeft een aanbevolen route aan die specifiek is aangewezen voor voertuigen die gevaarlijke goederen vervoeren. Deze routes zijn vastgesteld om gevaarlijke lading weg te richten van bevolkte gebieden, gevoelige omgevingen of tunnels, het verbeteren van de openbare veiligheid en het minimaliseren van risico's in geval van een incident.

Deze routes worden meestal gekozen om agrarische of bouwvoertuigen te sturen langs geschikte wegen die geschikt zijn voor hun grootte en gewicht, waardoor verstoring van ander verkeer wordt geminimaliseerd of kwetsbare wegoppervlakken beschermt.

Dit bord geeft een aanbevolen route aan die specifiek is aangewezen voor bussen. Deze routes maken doorgaans deel uit van een openbaar vervoernetwerk, waardoor buschauffeurs langs efficiënte en aangewezen gangen worden begeleid om schema's te onderhouden en passagiersopname en drop-off te vergemakkelijken.

Dit teken biedt informatie of instructies die relevant zijn voor gehandicapten, met name die met rolstoelen. Het kan wijzen op toegankelijke faciliteiten, aangewezen routes of specifieke voorschriften die zijn ontworpen om gehandicapte personen te helpen bij het veilig en gemakkelijk navigeren van de omgeving.

Dit teken biedt informatie die specifiek bedoeld is voor visueel gehandicapte voetgangers. Het kan wijzen op een aangewezen kruisingspunt, een tactiel bestratingsgebied of andere voorzieningen die zijn ontworpen om veilige navigatie te helpen voor mensen met een verminderde visie, waardoor hun veiligheid en onafhankelijkheid worden verbeterd.

Dit teken duidt op de aanwezigheid van een voetgangersviAld, een brug die is ontworpen voor voetgangers om een weg of spoorweg veilig boven het maaiveld over te steken. Dit scheidt voetgangersverkeer van voertuigverkeer, waardoor de veiligheid aanzienlijk wordt verbeterd en de verkeersstroom wordt verbeterd.

Dit bord geeft de aanwezigheid aan van een onderdoorgang van voetgangers, een tunnel die is ontworpen voor voetgangers om een weg of spoorweg veilig onder het maaiveld over te steken. Dit scheidt voetgangersverkeer van voertuigverkeer, waardoor de veiligheid aanzienlijk wordt verbeterd en de verkeersstroom wordt verbeterd.

Dit teken duidt op een aangewezen stop voor lichtrailtransit, zoals trams of trams. Passagiers moeten op deze duidelijk gemarkeerde locatie wachten om aan boord van het lightrailvoertuig te gaan, waardoor het georganiseerd en efficiënt gebruik van openbaar vervoer wordt vergemakkelijkt.

Dit bord geeft een aangewezen stop aan voor bussen aan. Passagiers moeten op deze duidelijk gemarkeerde locatie wachten om aan boord van openbare bussen die op de route opereren, te zorgen voor ordelijke en efficiënte openbaar vervoer.

Dit bord geeft een gebied aan dat specifiek is gereserveerd voor taxi's om te wachten op passagiers of op passagiers om aan boord van taxi's te gaan. Andere voertuigen zijn meestal verboden om op dit gebied te stoppen of te parkeren om de toegankelijkheid voor taxi's te waarborgen en de stroom van openbaar vervoer te behouden.

Dit bord geeft de locatie aan van een oplaadpunt voor elektrisch voertuig. Het leidt bestuurders van elektrische voertuigen naar een faciliteit waar ze hun voertuigenbatterij kunnen opladen, waardoor het gebruik van duurzaam transport wordt bevorderd.

Dit bord geeft een baai aan of een noodoproeppunt aan, vaak gevonden op snelwegen of in tunnels. Het leidt bestuurders naar een veilige plek waar ze kunnen stoppen in het geval van een uitsplitsing en toegang tot noodcommunicatiediensten, waardoor de veiligheid wordt verbeterd tijdens onverwachte voertuigproblemen.

Dit teken geeft de beschikbaarheid aan van een brandblusser en een noodtelefoon op de opgegeven locatie. Dit zijn cruciale veiligheidsbepalingen, met name in afgesloten omgevingen zoals tunnels, voor gebruik in noodsituaties zoals voertuigbranden of ongevallen.

Dit teken geeft aan dat u een tunnel nadert. Bestuurders moeten op de hoogte zijn van specifieke tunnelvoorschriften, die kunnen verminderde snelheidslimieten, verplicht gebruik van koplampen en beperkingen bij het stoppen of inhalen, voor veiligheid in de ingesloten ruimte omvatten.